نرم افزار مدیریت چک

بهترین نرم افزار مدیریت چک
زمان برای مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

 

بسیاری از مشاغل از نرم افزار مدیریت چک برای ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی، یادآوری تاریخ سررسید و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار به شما کمک می‌‌کند تا بتوانید چک‌ها را بهتر مدیریت کنید. در کنار ابزارهای مدیریت چک، بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی نیز طراحی شده‌اند که امکان مدیریت چک را دارند. یعنی برای مدیریت چک‌ها، دیگر لازم نیست سراغ نرم‌افزار مجزا بروید. می‌توانید از همین نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، به عنوان یک نرم افزار مدیریت و یادآور چک استفاده کنید.

 

هایپریک، یکی از این نرم‌افزارهاست که بخش مجزایی را برای مدیریت چک‌ها، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه مطلب، درباره نرم افزار مدیریت چک و کاربرد آن برای مدیریت کسب‌وکار صحبت می‌کنیم.

 

چگونه نرم افزار مدیریت چک برای مدیریت فروشگاه شما، کمک می کند؟

با داشتن این ابزار، می‌توانید انواع چک‌های دریافتی و پرداختی را ثبت و برای آن‌ها یک یادآور تنظیم کنید. همچنین امکان جستجوی چک‌ها بر اساس طرف حساب، شماره سریال، بانک و تاریخ چک نیز وجود دارد. با این روش می‌توانید چک‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنید. دیگر چک برگشتی نخواهید داشت و دقیقا می‌دانید کدام یک از چک‌ها، در تاریخ مدنظرتان وصول خواهد شد.

اگر از یک برنامه حسابداری فروشگاهی برای مدیریت چک‌ها استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از صندوق فروشگاهی، فروش‌های چکی را نیز به صورت خودکار ثبت کنید. یعنی همان پای صندوق، گزینه پرداخت با چک را بزنید تا وارد صفحه مربوط به آن شوید. بعد اطلاعات لازم را بنویسید تا بتوانید چک را ثبت کنید. با استفاده از این نرم‌افزارها، ثبت سفارش خرید با چک را نیز می‌توانید به صورت خودکار ثبت کنید. در نتیجه، تمام حساب‌وکتاب‌هایتان را با کمک یک نرم‌افزار کنترل می‌کنید و دیگر نیازی به ابزار جانبی و اضافه نخواهید داشت.

 

چگونه هایپریک برای مدیریت چک، به شما کمک می‌کند؟

هایپریک نرم‌افزار مدیریت حسابداری فروشگاهی است. یعنی با کمک این نرم‌افزار می‌توانید صفر تا صد امور مالی فروشگاهتان را ثبت کنید. از خرید کالا گرفته تا فروش و هزینه‌های جانبی. حتی انبارداری و حسابداری را نیز می‌توانید به راحتی، با آن انجام بدهید. مدیریت چک نیز یکی از امکانات هایپریک است.

این قابلیت برای خرید و فروش به صورت چکی طراحی شده است. می‌توانید تاریخ سررسید چک‌های خرید و فروش را در بازه زمانی دلخواهتان ببینید تا بتوانید برنامه بهتری بریزید. می‌توانید لیست چک‌ها را بر اساس تاریخ، مبلغ، نام طرف حساب و وضعیت ببینید. می‌توانید فایل گزارش را نیز به صورت اکسل، از نرم‌افزار تحت وب هایپریک دانلود کنید.

هایپریک، نرم‌افزار تحت وب است. یعنی برای کار کردن با آن، لازم نیست دستگاه خاصی داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید، یک مرورگر است. می‌توانید با کمک لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی، موبایل و حتی تبلت، از این ابزار مدیریت حسابداری فروشگاهی استفاده کنید. همچنین می‌توان آن را به دستگاه‌های مختلف مانند صندوق فروشگاهی، ترازو، کارتخوان و فیش پرینتر نیز وصل کرد.

 

مدیریت فروشگاه با هایپریک

 

روش استفاده ثبت چک در نرم افزار مدیریت فروشگاهی هایپریک

برای خرید اجناس یا فروش آن‌ها به صورت نسیه چک می‌کشید یا از مشتری چک می‌گیرید. هایپریک برای هر دو موقعیت آماده است. در ادامه مطلب، روش ثبت چک را باهم مرور می‌کنیم.

 

ثبت چک فروش

برای ثبت چک فروش در هایپریک، ابتدا باید مشتری مدنظرتان را تعریف کنید. وارد صندوق فروشگاهی شوید و اقلام کالا را وارد کنید. در این بخش می‌توانید تخفیف و مالیات را نیز بنویسید. حالا روی گزینه «انتخاب/تعریف» مشتری کلیک کنید.

 

روش استفاده ثبت چک در نرم افزار مدیریت فروشگاهی هایپریک

 

 

بعد از انتخاب این گزینه، یک پنجره باز می‌شود. در این پنجره باید مشتری را تعریف یا انتخاب کنید. اگر مشتری را قبلا تعریف کرده‌اید، می‌توانید آن را با شماره تلفن یا نام‌ و نام خانوادگی پیدا کنید. اگر مشتری جدید است، روی گزینه تعریف مشتری کلیک کنید. بعد اطلاعات لازم را بنویسید و گزینه ذخیره را بزنید.

 

چگونه هایپریک برای مدیریت چک، به شما کمک می‌کند؟

 

 

حالا مشتری شما تعریف شده است. پنجره را ببندید و در قسمت فروشگاه، گزینه دریافت پیشرفته را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه چک را انتخاب کنید. تاریخ سر رسید، مبلغ چک و شرح لازم را بنویسید. بعداز پایان عملیات، در سمت راست گزینه تایید و ادامه را بزنید. سفارش ثبت می‌شود. در این قسمت می‌توانید صدور فیش را انتخاب کنید.

 

 

چگونه نرم فزار مدیریت چک برای مدیریت فروشگاه شما، کمک می کند؟

 

 ثبت چک خرید

برای ثبت چک خرید، تقریبا باید فرآیند بالا را تکرار کنید. با این تفاوت که این بار در قسمت داشبورد، سراغ گزینه خرید بروید و بعد روی گزینه ثبت خرید نیز کلیک کنید. در این مرحله باید اقلامی را وارد کنید که قصد خریدن آن‌ها را دارید. بعد از وارد کردن، باید تامین‌کننده را انتخاب کنید. برای انتخاب تامین کننده، روی گزینه «تعریف/انتخاب تامین‌کننده» کلیک کنید.

 

 

 

 

بعد از انتخاب این گزینه، پنجره زیر باز می‌شود. درست مانند بخش فروش و تعریف مشتری، می‌توانید با شماره تلفن یا نام و نام خانوادگی، تامین‌کننده مدنظرتان را انتخاب کنید. برای تعریف کردن آن نیز باید روی گزینه «تعریف تامین‌کننده جدید» کلیک کنید. در این قسمت،

 

چطور با هایپریک مدیریت چک را انجام بدهیم؟

 

اطلاعات لازم را وارد و بعد روی گزینه ذخیره کلیک کنید. بعد از انتخاب تامین‌کننده، گزینه سبزرنگ «تایید و ادامه» را انتخاب کنید.

حالا گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا پنجره پرداخت باز شود. در این پنجره گزینه چک را انتخاب کنید. در این قسمت تاریخ سررسید، مبلغ قابل پرداخت و شرح را بنویسید. بعد گزینه «تایید و ادامه» را انتخاب کنید.

 

چطور با هایپریک مدیریت چک را انجام بدهیم؟

ثبت کردن چک‌ها در هایپریک را باهم مرور کردیم. بعد از ثبت کردن چک‌ها، به مدیریت کردن آن‌ها می‌رسیم. مثلا می‌خواهید تاریخ سررسید چک‌هایتان را در بازه زمانی مدنظرتان بدانید. همینطور نیاز دارید وضعیت وصول شدن، نشدن یا به تعویق افتادن آن‌ها را نیز ثبت یا بررسی کنید. در قسمت داشبورد صفحه فروشگاهتان، به بخش سررسیدها نگاهی بیندازید. در این بخش می‌توانید چک‌های دریافتی و پرداختی را در بازه زمانی مدنظرتان مشاهده کنید. روی هر کدام کلیک کنید، گزارش کامل آن را می‌بینید.

 

برای آنکه گزارش کاملی از چک‌هایتان داشته باشید، می‌توانید سراغ بخش بانکداری بروید. در سمت راست گزینه داشبورد، گزینه «بانکداری» و بعد «پرداخت‌های تکمیل نشده» را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید با گذاشتن فیلتر نحوه پرداخت یا دریافت، تراکنش‌های تکمیل نشده را ببینید و گزارش مدنظرتان را به صورت فایل اکسل، دریافت کنید.

 

نرم‌ افزار مدیریت چک بسیار راحت و بی‌دردسر است. کافیست هنگام ثبت پرداخت و دریافت، اطلاعات چک را وارد کنید. بعد با گزارش‌گیری‌های مدنظرتان، می‌توانید آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنید و برای آینده، برنامه بهتری بریزید. هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که صفر تا صد امور مالی‌تان را برعهده می‌گیرد. برای کار کردن با آن نیز به هیچ دانش‌ حسابداری نیاز ندارید.

 

اگر درباره هایپریک سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک پاسخگو سوالات شمایند.


ثبت نظر


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آینده را امروز شروع کنید