نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت
زمان برای مطالعه: 11 دقیقه

فهرست مطالب

به نظر شما کدام کسب‌وکار، به یک نرم افزار حسابداری مناسب و قدرتمند، نیازی حیاتی دارد؟ بله. سوپرمارکت‌ها! ویژگی‌های خاص و نیازهای متعدد این کسب‌وکار، باعث شده تا به یک نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت نیاز داشته باشند. واقعیت این است مدیریت یک سوپرمارکت، رابطه مستقیمی با نظم و دقت در انجام محاسبات دارد. از دقت در ثبت و صدور فاکتور گرفته تا جلوگیری از قطع زنجیره تأمین کالاهای مختلف. همه سوپرمارکتی‌ها نیاز دارند تا با یک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، حساب‌وکتاب فروشگاه را منظم و دقیق پیش ببرند. البته مزایایی که با استفاده از نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نصیب سوپرمارکت‌دارها خواهد شد، بیشتر از نظم در حساب‌وکتاب‌هاست! در این مقاله برخی از جزئیات نرم افزار مدیریت کسب‌ و کار سوپرمارکت، کارکردها و قابلیت‌هایش را بررسی می‌کنیم. سری هم به نرم‌ افزار حسابداری سوپر مارکت رایگان می‌زنیم و درباره آن هم صحبتی خواهیم کرد.

 

دغدغه سوپرمارکت‌ها برای حساب و کتاب کردن و مدیریت مغازه

برای این که متوجه شوید چرا یک سوپرمارکت، به نرم افزار حسابداری یکپارچه نیاز دارد، بهتر است مسیر را برعکس طی کنیم. یعنی از نیازهای سوپرمارکت، به قابلیت‌های نرم افزار حسابداری سوپرمارکت برسیم. پس این دغدغه‌ها را در ادامه بخوانید.

 

برقراری مداوم و مستمر زنجیره تأمین کالا با نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

سوپرمارکت، بخشی از زنجیره تأمین کالاست و به‌همین خاطر، موفقیت آن در گرو خرید و فروش مداوم کالاست. خرید و فروشی که نباید به خاطر ناقص بودن اقلام و تمام شدن موجودی یک کالای خاص قطع شود.

اغلب مشتریان در صورت قطع زنجیره تأمین یک کالای خاص، اعتماد خود را به سوپرمارکت از دست می‌دهند. پس باید مداوم خریدها، فروش‌ها و میزان موجودی هر کالا را زیر نظر داشته باشید. نرم افزار حسابداری سوپرمارکت کاربردی کمکتان می‌کند تا انبار و بخش حسابداری را  منظم و یکپارچه، به هم وصل کنید. مثلا با ثبت اطلاعات به‌روز و لحظه‌ای درباره اقلام مختلف فروشگاه، نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هنگام کاهش موجودی یک جنس خاص، به شما هشدار دهد. این نرم‌افزارها قابلیت انبارگردانی و اتصال انبار به بخش حسابداری را هم دارند.

 

ثبت و نگهداری اطلاعات مالی فروش به کمک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

سوپرمارکت فروش‌هایی بعضا با ارزش پایین، اما پرتکرار و متعدد دارد. مثلاً یک بوتیک لباس، ممکن است در طول روز ده فروش موفق داشته باشد؛ اما هر یک از این ده فروش، به طور میانگین پانصد تا یک میلیون تومان ارزش داشته باشند. در حالی که یک سوپرمارکت ممکن است بیش از دویست مرتبه فروش را در روز تجربه کند؛ اما با میانگین ارزش صد یا دویست هزار تومان. در عین حال، سوپرمارکت خریدهایی با ارزش بالا مانند یک یا دو میلیون نیز دارند.

پس ثبت و نگهداری اطلاعات مالی خرید و فروش در یک سوپرمارکت، به‌مراتب سخت‌تر و وقت‌گیرتر از سایر واحدهای صنفی است. سایر مشاغل دفاتر فروششان را در یک سال پر می‌کنند. اما سوپرمارکت‌ها، ممکن است در یک هفته هم دفتر فروش را پر کنند. همین موضوعات، مدیریت اطلاعات مالی فروش را در یک سوپرمارکت سخت می‌کنند.

از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که یاری یک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت کاربردی را از خودتان دریغ نکنید. با این نرم‌افزار می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به تراکنش‌های خرید، فروش و هزینه را ثبت کرده و با کمترین زحمت ثبت و بررسی کنید.

 

ارائه خدمات فروش به مشتریان

بالا بودن تعداد فروش‌ها در روز، یک نیاز دیگر را در فضای کسب‌وکار سوپرمارکت‌ها به‌وجود می‌آورد. بیایید کل فرآیند محاسبۀ قیمت فاکتور، صدور فاکتور، ثبت در سیستم و پرداخت آن توسط مشتریان را  «نهایی کردن فروش» بنامیم. نهایی کردن فروش در یک سوپرمارکت، با وجود چندین مشتری به‌صورت همزمان، باید با سرعت انجام شود.

مشتریان دوست ندارند برای محاسبۀ قیمت چندتا قلم ساده مانند چیپس و ماست و پرداخت پول آن، در صف بایستند. پس باید فرآیند نهایی کردن فروش را با بیشترین سرعت ممکن انجام بدهید. با استفاده از اتوماسیون ایجاد شده بر مبنای یک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت قدرتمند، ثبت اقلام، محاسبۀ قیمت، صدور فاکتور و دریافت وجه در کمتر از چند دقیقه امکان‌پذیر است.

 

ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به مشتریان

هنوز هم بسیاری از سوپرمارکت‌ها حساب دفتری دارند و به مشتریان مورد اعتمادشان، نسیه می‌دهند. حتی بدون داشتن حساب دفتری، بسیاری از سوپرمارکت‌ها با نگهداری اطلاعاتی مانند شماره، نام و آدرس ثابت، برای مشتری‌هایشان شماره اشتراک تعریف و از این اشتراک برای خرید غیر حضوری و ارسال با پیک استفاده می‌کنند. برای نگهداری منظم این اطلاعات و جست‌وجوی سریع مشتری‎ها هنگام نیاز، چه راهی دارید؟ نرم‌ افزار حسابداری سوپرمارکت مناسب، بخش مدیریت مشتریان را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این بخش می‌توانید اطلاعات مشتری را ثبت و برای او یک شمارۀ اشتراک تعریف کنید. کاری که ممکن است یک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت رایگان، توان انجام آن را نداشته باشد.

 

لزوم ثبت اطلاعات طیف وسیعی از اقلام و اجناس

یکی از تفاوت‌های مهم و اساسی که در سوپرمارکت‌ها به چشم می‌خورد، گستردگی بیش از حد کالاست. در یک سوپرمارکت از شیر پاکتی تا حتی میوه و فروخته می‌شوند. بنابراین نگهداری اطلاعات مربوط به اقلام عرضه شده اصلاً کار ساده‌ای نیست. در برخی موارد نیاز است بیش از هزار کالا را قیمت گذاری کرده و اطلاعات مربوط مانند تعداد موجودی در قفسه، تعداد موجودی در انبار و تعداد فروش را ثبت کنید. این نرم‌افزارها، بعضا بانک کالا دارند. اطلاعات کلی کالا در این بانک‌ها وجود دارند و فقط باید تعداد و قیمت واحد آن‌ها را تعیین کنید. قطعا در نرم افزار حسابداری سوپرمارکت رایگان، چیزی به اسم بانک کالا وجود نخواهد داشت.

 

ثبت و نگهداری اطلاعات مالی فروش به کمک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت

 

چرا فروشگاه سوپرمارکت به نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟

از تکنولوژی و سرعت پیشرفت آن عقب نمانید.نرم‌افزارهای حسابداری برای سوپرمارکت‌ها، کمکتان می‌کند نحوه مدیریت سوپرمارکتتان را مدرن کنید تا پاسخگو سرعت دنیای امروزی باشید. اگر همچنان با روش سنتی ادامه بدهید، به‌زودی از بازار رقابتی حذف خواهید شد. یکی از مزیت‌های اصلی در نرم افزار صورت‌حساب سوپرمارکت، پرسرعت کردن انجام کارهای فروشگاه و بهبود عملکرد آن است. چرا فروشگاه سوپرمارکت به نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟ در ادامه بخوانید.

 

بهینه‌سازی فرآیند صدور صورت حساب و مدیریت آن‌ها

یکی از فواید اصلی استفاده از نرم‌ افزارهای حسابداری، ساده کردن فرآیند ثبت و پیگیری صورت‌حساب‌ها، فاکتورها و پیش‌فاکتورهاست. نوشتن دستی فاکتور برای هر مشتری، دشوار است و احتمال اشتباه کردن هم زیاد است. از طرف دیگر، محاسبه کردن این نوع فاکتورها برای به‌دست آوردن مقدار نهایی سود، زیان یا هزینه‌ها هم طاقت‌فرساست. درحالی که با یک نرم‌افزار حسابداری برای سوپرمارکت، می‌توانید تمام فاکتورها را سریع، راحت و بدون خطا ثبت کنید و حساب‌وکتابشان را هم به نرم‌افزار بسپارید.

 

مدیریت موجودی کالاها

بهترین نرم‌افزار برای سوپرمارکت‌ها، نوعی است که کمکتان کند موجودی کالاهایتان را مدیریت کنید. با این روش، همیشه اطلاعات به‌روزی درباره میزان موجودی کالاهایتان خواهید داشت یا اگر کالایی رو به اتمام باشد، هشدار دریافت خواهید کرد. ثبت حواله ورود و خروج از انبار نیز خودکار خواهد شد. می‌توانید انبارگردانی را هم با این نرم‌افزارها مدیریت کنید.

 

مدیریت روش‌های پرداخت

با کمک گرفتن از این نرم‌افزارها، به مشتریانتان برای انتخاب روش پرداخت هزینه، حق انتخاب می‌دهید و دیگر آن‎ها را محدود به روش پرداختی خاصی نخواهید کرد. با این روش، حس بهتری به مشتریانتان القا می‌کنید تا باز هم برای خریدهای بعدی، فروشگاه شما را انتخاب کنند.

 

مدیریت کسب‌وکار از هر کجا

این نرم‌افزارها طوری طراحی شده‌اند تا بتوانید در هر زمان می‌خواهید و هرکجایی که هستید، وضعیت خرید و فروش سوپرمارکتتان را بررسی کنید و امور مالی آن را تحت نظر بگیرید. یعنی حتی اگر در فروشگاه هم نباشید، به اطلاعات لحظه‌ای و به‌روز شده کسب‌وکارتان دسترسی خواهید داشت.

 

گزارش خرید و فروش دقیق

با داشتن نرم افزار سوپرمارکت دیگر نیازی نیست خودتان دستی همه فاکتورهای فروش یا خرید را بررسی کنید تا بتوانید یک گزارش خرید و فروش در بازۀ زمانی مشخص داشته باشید. نرم افزار حسابداری فروشگاهی، این کار را خودکار انجام می‌دهد. در هر بازۀ زمانی که بخواهید، می‌توانید با چند کلیک ساده، گزارش مدنظرتان را تهیه کنید. این نرم‌افزارها، در کنار گزارش خرید و فروش، گزارش‌های حسابداری دیگری هم در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار سوپرمارکت

مواردی که در بالا گفته شد را هم می‌توان جزئی از مزایا نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاه برای سوپرمارکت‌ها دانست. در کنار این موارد، استفاده از این نرم‌افزارها مزایا و فرصت‎های دیگری را هم دراختیارتان قرار می‌دهند. مثلا:

 

توسعه کسب‌وکار

نرم‌افزار سوپرمارکت، ابزارهای مدرنی در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید کسب‌وکارتان را توسعه بدهید. مثلا با وجود همان گزارش‎های منظم، می‌توانید با ذهنی آگاه‎تر برای آینده فروشگاه تصمیم بگیرید.

 

مشتریان وفادار

برای ساخت باشگاه مشتریان، اطلاع‌رسانی از تخفیف‌ها و جشنواره‌ها یا حتی ایجاد کد اشتراک، به اطلاعات اولیه از مشتریان نیاز دارید؛ اطلاعاتی مثل شماره تلفن، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و … . با کمک نرم‌افزارهای حسابداری، می‌توانید مشتریانتان را مدیریت و اطلاعات اولیه‎ای از آن‌ها ثبت کنید. بعد پیشنهادهای ویژه یا شروع کار باشگاه مشتریانتان را با ارسال پیامک به گوش آن‌ها برسانید. با این روش می‌توانید مشتریان وفاداری داشته باشید.

 

افزایش سود

با این نرم‌افزارها سفارش مشتریان را سریع‌تر ثبت خواهید کرد. این ویژگی دو مزیت دارد. اول آنکه مشتریان از انجام سریع سفارششان راضی خواهند بود و در نتیجه، باز هم برای خرید، شما را انتخاب می‌کنند. دوم هم افزایش تعداد مشتریان است. چون حالا روند ثبت خرید سریع‌تر شده‌‌است و می‌توانید پاسخگو مشتریان بیشتری باشید.

 

نرم افزار حسابداری سوپرمارکت رایگان

هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای مغازه و کسب‌وکارتان، به نرم‌افزارهایی بر خواهید خورد که رایگان‌اند. برای استفاده از این نرم‌افزارها، بهتر است دست نگه دارید. نرم‌افزارهای حسابداری رایگان، عموما امکانات متعددی ندارند و همه نیازهایتان را برطرف نمی‌کنند. این نرم‌افزارها اصولا پشتیبانی ندارند و اگر هنگام کار با آن‎ها مشکلی پیش بیاید یا اطلاعاتتان از بین بروند، هیچ پشتیبانی وجود ندارد تا برای رفع مشکل کمکتان کند. بعضی از این نرم‌افزارها، بدافزارند. یعنی اگر آن‎ها را روی کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی صندوق فروشگاهی‌تان نصب کنید، برای سیستمان مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است فریب تبلیغات رایگان بودن آن‌ها را نخورید و از همان اول کار، سراغ نرم‌افزارهای حسابداری سوپر مارکت کاربردی و مناسب بروید که پشتیبانی باکیفیتی دارند.

این دست از نرم‌افزارها، اصولا اشتراک رایگان برای مدت زمان محدود یا دموی رایگان دارند. می‌توانید برای بررسی قابلیت‌های نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی کاربردی، از این فرصت‌ها استفاده کنید.

 

 4 کاربرد هایپریک برای مدیریت حسابداری سوپرمارکت‌ها

نیازهای سوپرمارکت و راه‌کار برطرف کردن آن را در مدیریت حسابداری سوپرمارکت‌ها بررسی کردیم. تا اینجای مطلب، با بعضی از ویژگی‌ها و کاربردهای هایپریک نیز آشنا شدید. در ادامه مطلب، 4 کاربرد اساسی این نرم‌افزار را با هم مرور خواهیم کرد.

 

مدیریت خرید، فروش و هزینه

هایپریک بخشی مجهز برای مدیریت خرید، فروش و هزینه‌ دارد. در هر قسمت می‌توانید فاکتورهای خرید و فروش را با جزئیات دقیق ثبت کنید. در بخش هزینه‌ها نیز می‌توانید همه هزینه ها را ثبت و گروه‌بندی کنید. با اطلاعات این فاکتورها، گزارش‎های مالی مختلف مانند سود‌ و زیان، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

حسابداری

نرم افزار هایپریک،  امور حسابداری را یکپارچه مدیریت می‌کند. برای مدیریت این امور و کار کردن با این نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، نیازی به دانش حسابداری ندارید. مدیریت حساب اشخاص، تعریف حساب بانکی، نمایش دفتر روزنامه و گزارش سود و زیان، دریافت و پرداخت چند مرحله‌ای و مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی، همگی از امکانات بخش حسابداری هایپریک است.

 

انبارداری

صاحبان سوپرمارکت، باید انباری منظم و دقیق داشته باشند. انبارداری و انبارگردانی این نوع کسب‌وکارها، کار ظریفی است و باید دقیق انجام شود. در سوپرمارکت، انواع کالاهای فاسدشدنی و نشدنی وجود دارد. اگر اطلاعات انبارتان درست یا به‌روز نباشد، احتمالا ضرر مالی‌ در انتظار شماست. هایپریک با ثبت موجودی اولیه کالاها، ثبت خودکار حواله انبار برای کلیه فاکتورها، گزارش ورود و خروج به تفکیک کالاها، انبارگردانی و…، کمکتان می‌کند تا انباری منظم داشته‌باشید.

 

مدیریت اشخاص

مدیریت اشخاص یعنی چه؟ یعنی بتوانید مشتریان و تامین‌کنندگان را مدیریت کنید. چه امکاناتی در این بخش وجود دارد؟ بخوانید:

  • تعریف نامحدود مشتریان و تامین‌کنندگان؛
  • مدیریت حساب اشخاص؛
  • مشاهده کل دریافتی و پرداختی مشتریان و تامین‌کنندگان؛
  • ثبت اطلاعات دقیق و مشخصات مشتریان و تامین‌کنندگان.

در Hyperyek می‌توانید دسترسی کارمنداتان به فروشگاه را محدود کنید. مثلا کارمندان بخش انبارداری، فقط به بخش انبارداری هایپریک و کارمندان بخش فروش، فقط به بخش صندوق فروش دسترسی داشته باشند.

 

خرید اشتراک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت هایپریک

هایپریک اشتراک‌های مختلفی دارد که می‌توانید در صفحه لیست قیمت آن‌ها را ببینید و بخرید. اگر درباره هایپریک و اشتراک‌های آن سوالی دارید، با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک، هفت روز هفته در خدمت شمایند و به سوال‌هایتان پاسخ می‌دهند. بعد از خرید اشتراک هم می‌توانید از پشتیبان‌ها بخوانید نحوۀ کار کردن با هایپریک را یادتان بدهند.

درباره نرم افزار حسابداری سوپرمارکت هایپریک و نرم افزار حسابداری سوپرمارکت رایگان صحبت کردیم. هایپریک در خدمت شماست تا سوپرمارکتتان را به بهترین نحو مدیریت کنید. با خرید اشتراک هایپریک، می‌توانید سوپرمارکتتان را هوشمند و سریع مدیریت کنید. اگر سوالی درباره هایپریک دارید، با شماره 02143378  تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. هایپریک، برای مدیریت سوپرمارکت مناسب است؟

بله! هایپریک ویژه فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌دارهاست.

2.


ثبت نظر


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آینده را امروز شروع کنید